FairSterk ondersteunt bij je Recruitment

RPO Rotterdam, hulp nodig?

RPO Rotterdam, wat is dat?

RPO Rotterdam staat voor Recruitment Process Outsourcing met als doel; talent boeien en binden door recruitment, arbeidsmarktcommunicatie en vormgeving. FairSterk neemt als RPO Rotterdam dit doel uit handen en zorgt voor het opzetten van alle benodigdheden. Hierbij staan kernwoorden als; flexibel, data gericht, dienstverlenend, proactief, tijdbesparend en goedkoper centraal. Gevestigd in Rotterdam neemt FairSterk alle werkzaamheden uit handen en wordt er gewerkt op locatie én uit naam van de klant. FairSterk als RPO Rotterdam maakt bedrijven in de regio onderscheidend als werkgever en werft met een recruiter op locatie vanuit een strategisch aanpak zodat ze de klant écht leren kennen.

Wat doet FairSterk?

RPO Rotterdam FairSterk zorgt er als creatief recruitment process outsourcing bureau voor dat bedrijven van hun werving een specialisme kunnen maken middels een creatieve inslag. Eén partner waarbij de klant zich volledig kan laten ontzorgen op het gebied van werven, vormgeven en contentbeheer. Alles uit naam van het bedrijf. Als op en top Rotterdammers hebben bedrijven in de regio een streepje voor bij FairSterk. Niet alleen kennen we de verschillende technische branches goed, ook de logistiek en de haven zijn ons niet vreemd. Daarom werken klanten graag samen met een RPO Rotterdam als FairSterk. Geen woorden maar daden, waarin resultaat een garantie moet zijn!

RPO Rotterdam is een constructie ontstaan uit jarenlange ervaring in recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Vanuit deze ervaring én vanuit de praktijk werd duidelijk dat de ‘candidate experience‘ bij het solliciteren een doorslaggevende factor is voor kandidaten om te kiezen voor een werkgever. Veelal worden keuzes gemaakt op basis van een ‘gevoel’. Kan je als bedrijf optimaal inspelen op dit ‘gevoel’, grote kans dat de kandidaat voor jou kiest en niet de concurrent. Zo simpel is het.

Groeien met een RPO?
Download en vul je eigen groeiplan in hoe je sneller en goedkoper kan werven
Werken als RPO recruiter?
Ben jij een "Rebel with a smile"? Dan moet je wel voor ons werken. Bekijk onze cultuur en vacatures.

Althans, simpel… Het lijkt eenvoudig, maar veel bedrijven hebben hier moeite mee. Recruitment is een vak van mensenkennis, sales en marketing. FairSterk heeft als RPO Rotterdam specialisten uit de regio met de juiste eigenschappen en worden opgeleid in hoe je marketing als middel kan inzetten om de ‘candidate experience’ te optimaliseren. Oftewel, optimaal inspelen op emoties. Het gebruik van data, opzetten van werken-bij-pagina’s, creatief gesprekken voeren, inspelen op doelgroepen en het creatief schrijven van vacatureteksten zijn hier voorbeelden van.

Met het uitvoeren van een arbeidsmarktcommunicatiestrategie wordt het werkgeversmerk versterkt en is deze interessanter voor potentiële collega’s. De recruiter vervult alle acties uit naam van de organisatie, de kernwaardes worden hiermee direct uitgedragen. De recruiter verbeterd of creëert een sterk werkgeversmerk wat essentieel is bij het boeien binden van personeel. De werving wordt dankzij een creatief RPO prioriteit en ontzorgt de HR medewerkers die hierdoor de kwaliteit van het interne personeelsbeleid kunnen verbeteren.

Voordelen van RPO Rotterdam:

De voordelen van het inzetten van een RPO Rotterdam stoppen niet bij het creëren van een arbeidsmark-en recruitmentstrategie.

Een aantal andere voordelen zijn:

  • Kennis van de stad en de cultuur
  • Goedkoper dan bemiddelingsbureaus
  • Eén partner die werft, beheert en vormgeeft is beter voor de kwaliteit
  • Ontzorging van de HR afdeling
  • Opbouw kandidatendatabase en pro actief kandidaten benadering uit eigen bedrijfsnaam
  • Eén partner, op locatie, dus betere kwaliteit kandidaten
  • Sneller invullen van vacatures
  • Flexibel

FairSterk helpt bij arbeidsmarktcommunicatie

FairSterk weet alles van recruitment process outsourcing en werkt met veel bedrijven samen waarbij de invulling van de samenwerking kan verschillen. In onze klantverhalen kun je lezen op wat voor manier we onze klanten ondersteunen en welk voordeel ze hebben. Wij pakken arbeidsmarktcommunicatie stapsgewijs aan door onderzoeken te doen, strategie te bepalen, te creëren en te beheren. Of dit nu het werven van personeel is of het ontwikkelen van arbeidsmarkt content.

Onderdelen arbeidsmarktcommunicatie?

Er zijn veel raakvlakken met traditionele marketing en communicatie. Zie het als een specialisatie gericht op het verkopen van je bedrijf als werkgever, ook wel ‘employer branding’ genoemd. Het product of geloof dat je op de markt wil brengen middels je marketing en communicatie is in dit geval je bedrijf als werkgever zijnde. Einddoel, zie definitie, is het aantrekken van (potentieel) talent en het vergroten van de candidate experience.

Landingspagina Rpo Rotterdam