FairSterk helpt je bij het invullen ervan

Een recruitment contentkalender, wat is dat?

Een goed gevulde recruitment contentkalender

Content is key zeggen ze wel eens en dat is zo! Goede content is enorm belangrijk in je (online) communicatie, ook richting de arbeidsmarkt. Omdat het best lastig is om een heel jaar te vullen met relevante content helpen we je graag op weg met onze eigen Recruitment Contentmatrix. Een matrix vol gebeurtenissen waar je op kunt inhaken en welke goed toepasbaar zijn binnen je arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Handig hè?! Vergeet bij het ‘inhaken’ overigens niet om relevant te blijven voor je doelgroep, een goede strategie arbeidsmarktcommunicatie is hiervoor de basis.

Handleiding arbeidsmarktcommunicatie
Download hier de handleiding om je arbeidsmarktcommunicatie te verbeteren
Werken als specialist arbeidsmarktcommunicatie?
Ben jij een "Rebel with a smile"? Dan moet je wel voor ons werken. Bekijk onze cultuur en vacatures.

Wat is content marketing eigenlijk?

Nog niet bekend met content marketing en een recruitment contentkalender? Geen probleem, we lichten het graag toe. Een definitie welke het internet ons geeft luidt als volgt: “Content marketing is een strategische marktbenadering gefocust op het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente content, met als doel om een duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden met als uiteindelijke doel deze om te zetten tot winstgevend klantgedrag.”  In plaats van winstgevend klantgedrag is het doel van content marketing bij arbeidsmarktcommunicatie natuurlijk het binden en boeien talent. Meer lezen over content marketing in arbeidsmarktcommunicatie? Lees ons blog!

FairSterk helpt bij arbeidsmarktcommunicatie

FairSterk werkt met veel bedrijven samen waarbij de invulling van de samenwerking kan verschillen. Het kan om iets kleins gaan zoals een recruitment contentkalender, maar ook om bredere marketing en/of communicatie vraagstukken. In onze klantverhalen kun je lezen op wat voor manier we onze klanten ondersteunen en welk voordeel ze hebben. Wij pakken arbeidsmarktcommunicatie stapsgewijs aan door onderzoeken te doen, strategie te bepalen, te creëren en te beheren. Of dit nu het werven van personeel is of het ontwikkelen van arbeidsmarkt content.

Onderdelen arbeidsmarktcommunicatie?

Er zijn veel raakvlakken met traditionele marketing en communicatie. Zie het als een specialisatie gericht op het verkopen van je bedrijf als werkgever, ook wel ‘employer branding’ genoemd. Het product of geloof dat je op de markt wil brengen middels je marketing en communicatie is in dit geval je bedrijf als werkgever zijnde. Einddoel, zie definitie, is het aantrekken van (potentieel) talent en het vergroten van de candidate experience. Wat levert arbeidsmarktcommunicatie nog meer ?

  • Een sterk werkgeversimago.
  • Uitstraling van een professionele organisatie
  • Uiteindelijk betere match tussen kandidaat en bedrijfscultuur
  • Betere kwaliteit medewerkers
  • Vergroting van je ‘awareness’ onder de doelgroep
  • Interactie met de doelgroep
  • Enthousiasme binnen de organisatie

Ons advies, gebruik als strategie om je arbeidsmarktpositie te verbeteren: inbound recruitment marketing. Een recruitment contentkalender is hier een onderdeel van. Op deze manier kan je in stappen de lange termijn strategie implementeren. Je kan hiervoor onze handleiding downloaden. Of, ga direct met content aan de slag voor je arbeidsmarktcommunicatie. Bekijk leuke ideeën en strategische voorbeelden in onze whitepaper.

Belang van arbeidsmarktcommunicatie?

Het uiteindelijk doel is de candidate experience vergroten in het proces van werven, ook wel de candidate journey genoemd. Door strategisch in te spelen, bijvoorbeeld met een recruitment contentkalender, op de emotie van potentiële kandidaten (de doelgroep) vergroot je de beleving en zodoende wordt de kans groter dat ze bij je bedrijf willen werken.

Door de interne communicatie, het algehele recruitmentproces en databeheer kan er gegarandeerd een optimale kandidaat beleving geregisseerd worden waarmee je een voorsprong creëert op de concurrentie.

Landingspagina Recruitment Contentkalender
Recruitment contentkalender