Volg ons op:

Verbeteren van de marketing & (arbeidsmarkt)communicatie:

Pro actief werven van nieuwe collega’s:

Helaas was de communicatie en de uitstraling van ICE-BT niet meer van deze tijd. Tijd voor wat anders! Naast het werven hebben we stapsgewijs hun interne een externe communicatie aangepakt, om de communicatie richting klant en sollicitant te verbeteren. Momenteel pakken we onder andere het volgende op:

  • Het uitdenken en optimaliseren van de marketing strategie;
  • Beheer en ontwerpen van content en communicatie uitingen.

In het begin van 2020 zijn we ICE-BT gaan ondersteunen bij de werving om de beoogde groei te realiseren. Door actieve en gerichte werving zijn zonder tussenkomst van bureau’s de eerste nieuwe collega’s aangenomen. Tot op heden hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Kostenbesparing: Een gemiddelde cost per hire van €5500,-. 40% goedkoper dan een W&S bureau
  • Groei: Dankzij de samenwerking met FairSterk is ICE gegroeid met 8 personen naar 18 man
  • Ondersteuning: Ondersteuning in het gehele proces, van de 1e gesprekken tot aan het opstellen van arbeidscontracten
  • Lange termijn: Succesvol fundament neergezet en recruitment, marketing en arbeidsmarktcommunicatie beheer voor de lange termijn waarbij we op-/afschalen indien nodig

Dit proces verliep in 4 stappen:

Identiteit

Het ontdekken van de missie, visie en waardes middels een creatieve sessie.

Strategie

Opleveren van een ‘strategy-book’ wat de basis vormt voor de communicatiestrategie

Creatie

Ontwerpen van een nieuwe stijl en doorvoeren in het ontwerp van een nieuwe website.

Beheer

Flexibel beheer van de recruitment, marketing en arbeidscommunicatie

Onderzoek naar de identiteit

Middels een creatieve sessie met de directie, hebben we bepaald wat de kern en motivaties zijn van de mensen die werken bij het bedrijf.

Letterlijk, wat is hun stip aan de horizon en welke verhaallijn past daar het beste bij. De bevindingen vormen de basis van het ‘strategy-book’ en de stap naar een nieuwe huisstijl.

Het ‘strategy-book’ hebben we opgeleverd met de hoofdstukken:

  • Identiteit
  • Storytelling
  • Doelgroepanalyse
  • Marketing en communicatiestrategie

Ontwerpen van een nieuwe website

In de oude stijl werd er geen rekening gehouden met kleuren en contra kleuren, daarnaast was er geen consistentie in het lettertype.

In combinatie met het ontbreken van de juiste stijl en een gepast CMS systeem voor het beheer zijn we aan de slag gegaan.


Vindbaarheid en zichtbaarheid verbeterd bij de doelgroep.

Tijd om een vertaling te maken van het ‘strategy-book’ naar designs die aansluiten bij de technische doelgroep: Plant managers, project managers en uitvoerders in hoge temperatuur processen. In het ontwerp van de website hebben we rekening gehouden met het gedrag van de bezoekers. De bezoekers worden zo snel mogelijk (minimaal aantal clicks) naar de pagina geleid. Daarnaast hebben we de vindbaarheid van de website verbeterd door de positie van diverse landingspagina’s in google te verbeteren. Hierdoor steeg het aantal websitebezoeken met 40%.


Flexibel recruitment, marketing en arbeidsmarktcommunicatie beheer

Om de nieuwe stijl door te voeren zijn we aan de slag gegaan met, bijvoorbeeld, diverse flyers van de toepassingen en producten.

Naast het beheer van de communicatie, beheren we ook het werven. Onze recruitment specialist werft vanaf locatie nieuw personeel en voert de sollicitatiegesprekken. Hierdoor behouden we één lijn in de corporate- en arbeidsmarktcommunicatie.

Door het combineren van de werving met de vernieuwde marketing en arbeidsmarktcommunicatie strategie zijn de kosten van de ingevulde vacatures 40% goedkoper geworden. Daarnaast worden de vacatures twee keer zo snel ingevuld door een verbetering in (online) vindbaarheid en zichtbaarheid.


Meer weten?

Vraag het aan Kees.