Volg ons op:

Verbeteren van de marketing & (arbeidsmarkt)communicatie

In samenwerking met het Zuid-Nederlands Installatiebedrijf verzorgt FairSterk de arbeidsmarktcommunicatie. Wij ondersteunen ZNI met de lastige zoektocht naar professionals in de bouw. Ga er maar aanstaan! We ondersteunen in:

  • Social media beheer
  • Opzetten online recruitment campagne
  • Zichtbaarheid en vindbaarheid vergroten
  • Werken bij website
  • Video, vlogs

In stappen zorgen we voor naamsbekendheid door ze online zichtbaar te maken, we verbeteren de vindbaarheid en creëren uiteindelijk méér volgers. Bekijk de werken bij website van ZNI en alle content die we hebben ontwikkeld.

Pro actief werven van nieuwe technische collega’s

In het begin van 2019 zijn we Zuid Nederlands installatiebedrijf gaan ondersteunen bij de werving om de beoogde groei te realiseren. Lastig zat, want monteurs en werkvoorbereiders zijn moeilijk te vinden, te boeien en te binden. Tot op heden hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Kostenbesparing: Een gemiddelde cost per hire van €5500,-. 60% goedkoper dan een W&S bureau
  • Ondersteuning: Ondersteuning in het gehele proces, pro actief sourcen van kandidaten
  • Lange termijn: Succesvol fundament neergezet en recruitment, marketing en arbeidsmarktcommunicatie beheer voor de lange termijn waarbij we op-/afschalen indien nodig

Het proces verliep in 4 stappen:

Identiteit

Wie is ZNI, wat is de cultuur en welke doelgroep in de bouw willen ze bereiken?

Strategie

Combinatie van werven, marketing en een online campagne

Creatie

Uitwerken en uitzetten van de online campagne. Vlogs, video en website.

Beheer

Zorgen voor continuïteit op social media en rapporteren website data.


Het verhaal van ZNI.

Middels een creatieve identiteitssessie en onze inhouse aanwezigheid hebben we inzichtelijk gekregen wat de cultuur en identiteit van ZNI is.

De focus: twee verschillende doelgroepen:

  • De monteurs als helden in de buitendienst:
  • De tekenaars en werkvoorbereiders op kantoor.

Van een duidelijke identiteit naar een online wervingscampagne

Samen met ZNI is het doel de vindbaarheid en het aantal bezoekers op de werken-bij website te vergoten, waarin de doelgroep zichzelf kan herkennen. Einddoel: de openstaande vacatures vervullen.

Ons resultaat: sneller en uiteindelijk goedkoper vacatures invullen in combinatie met het profileren als werkgever op de arbeidsmarkt.

  • Ontwikkelen van een uitgewerkte huisstijl en deze online doorvoeren
  • Creëren van content: vlogs, blogs, video’s, fotografie & interviews
  • Google vindbaarheid vergroten, inclusief Google for Jobs
  • Social media campagne voor direct veel impact


Resultaten langs de meetlat

Per kwartaal gaan we samen met ZNI om de tafel om de resultaten van de voorgaande maanden te bespreken. Middels een rapportage:

  • Tonen we de wervingsresultaten
  • Verandering in het aantal bezoekers en gedrag op de werken bij website
  • Analyse en aanscherping van de gestelde doelen

Meer weten?

Vraag het aan Kees.