Kijk terug! Neuromarketing & Beïnvloedingspsychologie
Neuromarketing en beïnvloedingspsychologie. Jij maakt bewust en onbewust tussen 100 en de 8000 keuzes per dag. Het maken van juiste keuzes is nog nooit zo complex geweest. Wat zou er gebeuren als jij precies weet hoe deze keuzes tot stand komen? Wat zou dat met jou als mens of consument doen? Wat als je in staat bent om erachter te komen wat er zich in het onbewuste van ieder mens afspeelt?
In het bedrijfsleven zijn economie en marketing goed vertegenwoordigd. Psychologische kennis daarentegen veel minder. Een beetje vreemd is dat wel, want goed recruitment of HR management gaat over menselijk keuzegedrag. Dat is een onderwerp waarover niet alleen economie en marketing wat te melden hebben. In het belang van emotioneel en materieel welzijn is kennis over het stimuleren, begeleiden en beïnvloeden van keuzegedrag essentieel.
Kijk de webinar terug
Neuromarketing & Beïnvloedingspsychologie?
Op 29 september hebben we in onze podcast FairBinden gesproken met Hein Heijen. Hein Heijen is afgestudeerd in bedrijfskunde én psychologie en oprichter van de Academie voor Gedragskennis. Hein bedacht en ontwikkelde de door de PLATO Universiteit Leiden onderwijskundig gevalideerde Post-HBO opleiding tot Beïnvloedingspsycholoog, én de Masterclasses Toegepaste Neuromarketing en Toegepaste Salespsychologie. Samen hebben ze het gehad over HRM en Recruitment.
Inhoud: Stel je eens voor als HR medewerker, recruiter of communicatiespecialist:
- Je leert hoe het brein beschikbare en niet-beschikbare informatie verwerkt!
- Je leert de manieren waarop mensen, sollicitanten, keuzes maken!
- Je leert wie de controle heeft over het maken van deze keuzes!
- Je leert op welke manieren jij keuzes positief kan beïnvloeden!